Поле чудес на английском языке в школе. Шоу-игра по английскому языку "поле чудес"

Разделы: Иностранные языки

  • актуализация изученного материала по теме "Достопримечательности Лондона";
  • тренировка навыков диалогической и монологической речи;
  • активизация букв английского алфавита;
  • развитие интереса учащихся к изучению языка.

Оборудование:

  • вращающийся круг с указательной стрелкой, поверхность которого разделена на равные доли (секторы), означающие определённое количество баллов (5,10,15,20 и т.д.). Среди них есть сектор "+" (игрок имеет право открыть любую букву в заданном слове на классной доске) и сектор "приз" (возможность игроку взять приз или продолжить игру).
  • карточки с буквами, которые крепятся на доску обратной стороной.
  • презентация "иллюстрации-подсказки"
  • призы.
  • музыкальное оформление.

Организационный момент.

(Звучит музыка - позывные игры)

Ведущий: Hello boys and girls! We"re glad to meet you at our funny show-game "The Field of Wonders"! The theme of our game is "Sightseeing of London"

As you know, London is the Capital of Great Britain, one of the biggest and most interesting cities in world.

Now listen to the rules of the game!

You should turn the circle and get points. If your sector is "plus", you can open any letter in the world you like. If your sector is "prize" you can either take the prize or continue the game.

You have to name the letters and try to guess the word.

The winner is the pupil who will guess the whole word.

Ведущий: Now let"s greet the first three players. (первая тройка игроков выходит на игровое поле представляется)

Ведущий: Look at the board and listen to the task. This is the soldier, who guards the Tower in a medieval costume. What is it?

По ходу игры ведущий задаёт личные вопросы участникам.

(Когда слово отгадано, определяется победитель первого тура)

Ведущий: We have the first winner today. Her/his name is::.. Let"s applaud her (him). How clever you are! Get the presents for your game! Thanks a lot. You may take your seats.

(Участники первого тура получают призы и занимают свои места среди зрителей).

Ведущий: Now we are going to have a music break.

Ведущий: With pleasure I invite the players for the second round of our game. Listen to the questions and look at the board. This is an ancient fortress in London.

(TOWER OF LONDON)

Участники называют буквы, помощник ведущего открывает их на доске.

(Когда слово отгадано, определяется победитель второго тура)

Ведущий: Brilliant! Our second winner is:..! Congratulations. These presents are for you.

A play with spectators.

Ведущий: And now, dear spectators, you can take part in our game and get a prize. Listen to the task: There are many old and new parks in London. This park is the largest one. It is one of the most popular places of Londoners. The park is famous for its Speaker"s Corner.

Ведущий: The third round has come insensibly. Are you ready? Listen! The word on the blackboard means one of the sights, witch was founded in 1050. It"s situated in the centre of London/ Many great Englishmen were buried here: Newton, Darwin and others. What is it?

(WESTMINSTER ABBEY)

Участники называют буквы, помощник ведущего открывает их на доске.

(Когда слово отгадано, определяется победитель третьего тура)

Ведущий: That"s correct! These beautiful souvenirs are yours! Let"s welcome the third finalist of our game. She (he) is::!

Music break. Leader: Now we are going to listen to a song.

Ведущий: Let"s invite the three winners to play the fourth and the last part of our game today! Give them a round of applause! This is the most exciting moment! we are going to find out who is the most intelligent student. Look at the blackboard and listen! It is big? Nice and is in the centre of the West End. One can see a statue of Lord Nelson here. What is it?

(TRAFALGAR SQUARE)

So our absolute champion is::.! You have:. Points. This is a present for you according to the number of your points. They are yours. Would you like to play a super game and get this great prize?

(помощник ведущего выносит приз, предназначенный для победителя в супер-игре).

This is the place where the queen lives in. What is it? (Buckingham palace)

You may open 3 letters.

You are the absolute champion today! Here your prize!

ШОУ-ИГРА «ПОЛЕ ЧУДЕС»

по ТЕМЕ «ИДИОМАТИЧЕСКИЕ ВЫРАЖЕНИЯ

В АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ»

Данная шоу-игра предназначена для работы с учащимися старших классов и является дополнением к основной программе изучения английского языка. В занимательной форме учащиеся познакомятся с фразеологическими оборотами в английском языке и на этой основе у них будет совершенствоваться произношение, лексика. Обучаемым предлагается найти эквиваленты английским фразеологизмам в русском языке, сопоставить значения. Примеры фразеологизмов и забавные иллюстрированные подсказки к ним взяты из книги М.И. Дубровина «Русские фразеологизмы в картинках» (М.: Русский язык, 1987. Художник В.И. Тильман). В процессе игры слова и обороты усваиваются намного легче.

В ходе игры для повышения интереса предусмотрены поощрительные призы, а номера художественной самодеятельности, с которыми выступают сами учащиеся во время музыкальных пауз (после каждого тура), превращают мероприятие в настоящий праздник.

Цели: - Поддержание интереса к изучению иностранного языка.

Тренировка лексических навыков.

Развитие догадки и логического мышления.

Оборудование:

Вращающийся круг с указательной стрелкой, поверхность которого разделена на равные доли (сектора), означающие определенное количество баллов (5, 10, 15, 20 и т.д.). Среди них есть

сектор «+» (игрок имеет право открыть любую букву в заданном слове на классной доске) и сектор «приз» (возможность игроку взять приз или продолжить

Карточки с буквами, которые крепятся на доску обратной стороной при помощи магнитов.

Иллюстрации-подсказки на доске.

Музыкальное оформление.

Предварительная подготовка:

Для трех туров игры заранее выбираются девять участников.

Подготовить номера художественной самодеятельности на английском языке для проведения музыкальных пауз во время игры.

Организационный момент

Звучит музыка - позывные игры.

Ведущий: Hello everybody! We"re glad to see you at the most exciting show- game "The Field of Wonders"! I"m happy to inform you that it is devoted to the curious and magic world of English idioms! Listen to the rules of the game.

You turn the circle and get points, which turn into prizes then. If your sector is "plus" you can open any letter in the word you like. If your sector is "prize" you can either take the prize or continue the game.

You have to name the letters and try to guess the word.

The winner is the student who will name the whole word.

So we are starting!

Первый тур

Ведущий: I would like to invite the first three contestants.

Первая тройка игроков садится за игровое поле и представляется.

Pupil1(P1): I"m Kate. I"m in year ten. I like books, so I read a lot in my spare time. Sometimes I prefer watching TV. My favourite TV programme is " Who Wants to Be a Millionaire".

Ведущий: Look at the board and listen to the task. In Russian this expression means "never".

Ключевые слова: шоу-игра, фразеологические обороты, иллюстрированные подсказки.

Участники называют буквы. Помощник ведущего открывает их на доске. Во время игры ведущий задает участникам вопросы: What is your hobby? How big is your family? What is your favourite kind of music? Do you enjoy travelling?

Когда слово отгадано, определяется победитель первого тура.

Ведущий: We have the first winner today.

His (her) name is ..........! Let"s applaud to

him (her)! How clever you are! Please will you bring the presents for the first players of our game! Thanks a lot. You may take your seats.

Участники первого тура получают призы и занимают свои места среди зрителей. Тем временем ведущий предлагает зрителям вспомнить и назвать русский эквивалент данному идиоматическому выражению.

Ведущий: Do you know the Russian equivalent of this idiom? (После дождичка в четверг.) За правильные ответы зрители получают поощрительные призы.

Музыкальная пауза

Ведущий: Now we are going to have a poetic break. Mikhailova Vera is reciting a poem which she has composed herself.

Выступающие в ходе игры также получают поощрительные призы.

Второй тур

Ведущий: With great pleasure I invite the contestants for the second round of our game. Listen to the question. Name the letters and don"t forget to cross them on your papers. So look at the board. This idiom means that two people are alike and they deserve each other

отгадано, определяется победитель второго тура.

Ведущий: Brilliant! Our second winner is............! Congratulations! You"re the cleverest students in the world! These presents are for you. Take them and remember the most exciting show-game in the word!

Обращаясь к зрителям ведущий просит назвать русский эквивалент угаданного идиоматического выражения.

Ведущий: What is the Russian equivalent of this idiom? (Два сапога пара.)

Музыкальная пауза

Ведущий: Now we are going to listen to a classic song of "The Beatles". Звучит песня "Yesterday" в исполнении группы учащихся.

Третий тур

Ведущий: We are to continue the game! Are you ready? Listen! The idiom on the board means to rain heavily.

It is raining cats and dogs

Ведущий: That"s correct! These beautiful souvenirs are yours! Let"s welcome the third finalist of our game. He (she) is

................! (К зрителям) I"m sure you know

the Russian equivalent of this idiom. What is it? (о дожде: Льет, как из ведра.) Excellent!

Музыкальная пауза (группа учениц исполняет ирландский народный танец).

Ведущий: I invite the three winners to play the fourth and the last part of our game today! Give them a round of applause! This is the most exciting moment because we are going to find out who is the most intelligent student. Look at the board and listen! This idiom means to ignore, deliberately not to pay attention to or recognize something.

Birds of a feather

Участники называют буквы. Помощник ведущего открывает их на доске. Во время игры ведущий также может задавать участникам разные вопросы. Когда слово

To wink at something

Ведущий (к зрителям): That"s it! Of course, you have guessed the similar idiom in Russian, haven"t you? (Закрывать на что-либо глаза.)

(К финалисту) So our absolute champion

is.....................! You have........points. This is

a present for you according to the number of your points. They are yours. Would you like to play a supergame and get this great prize?

Помощник ведущего выносит приз, предназначенный для победителя в суперигре. Участник соглашается на суперигру.

Задание для суперигры

Ведущий: This expression means to get into a difficult or unpleasant situation.

Ведущий: You may open four letters. (Финалист открывает четыре буквы, думает одну минуту).

That"s it! You"ve guessed! You"re the absolute champion today! It was you!

Как и в предыдущих турах, зрители вспоминают русский эквивалент фразеологического оборота. (Попасть в переплет.)

Unfortunately our show-game "The Field of Wonders" is finishing. Thank you for participating in it. I wish you good luck! I want you never get into a mess!!!

Звучит музыка.

E-mail: [email protected]

МЕТОД ПРОЕКТОВ

на уроках английского

Изучение иностранного языка - это кропотливый труд и длительный процесс, который проходит не всегда успешно, если у учащегося нет внутренней потребности в его освоении. Именно метод проектов помогает учителю заинтересовать учащихся и превратить сухую зубрежку в увлекательное познание и использование всех навыков и умений, полученных на разных предметах в стенах школы.

Контрольные срезы по всем видам речевой деятельности учащихся, систематически принимающих участие в индивидуальных проектах по английскому языку, показывают улучшение качества перевода текстов с содержанием, соответствующим темам проектов, улучшение письменной речи и навыков компьютерной обработки информации, расширение кругозора, развитие умения вести дискуссию на иностранном языке.

Для того чтобы реализовать метод проектов на уроках английского языка, необходимо использовать все современные технологии, повышающие эффективность обучения и максимальную заинтересованность учащихся, т.е. их мотивацию.

Проектную работу с учащимися Х класса по курсу страноведения «Великобритания» мы разбили на несколько этапов:

Теоретическая часть.

Девятидневный тур в страну изучаемого языка.

Проектная работа, включающая в себя

Ключевые слова: метод проектов, компьютерная презентация, задания-тесты, языковая практика.

НАСРУЛЛАЕВА Н.З. - 2009 г.

Шоу-игра "Поле чудес" по теме «Школа»

Цель: Поддержание интереса к изучению иностранного языка.

Задачи: Тренировка лексических навыков. Развитие догадки и логического мышления.

Оборудование: Вращающийся круг с указательной стрелкой, поверхность которого разделена на равные доли (сектора), означающие определенное количество баллов (5, 10, 15, 20 и т.д.). Среди них есть сектор “+” (игрок имеет право открыть любую букву в заданном слове на классной доске) и сектор “приз” (возможность игроку взять приз или продолжить игру).

Карточки с буквами, которые крепятся на доске или презентации.

Иллюстрации-подсказки на доске.

Аудиоаппаратура для музыкального сопровождения.

Предварительная подготовка: Для проведения данной игры необходимо заранее выбрать 9 участников для трех туров игры.

ХОД ИГРЫ:

1. Организационный момент

Hello everybody! We’re glad to see you at the most exciting show-game “The Field of Wonders”! Do you know “ What season is it now ? Yes, you are right! It’s autumn. There are a lot of vegetables and fruits in autumn! They are very tasty and useful for our health! Let’s speak about them! Listen to the rules of the game. You turn the circle and get points. If your sector is “plus” you can open any letter in the word you like. If your sector is “prize” you can either take the prize or continue the game. You have to name the letters and try to guess the word. The winner is the student who will name the whole word. Our contestants should know English letters very well. Let’s review English ABC and sing the song! A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Q R S T U V W X Y Z X Y Z Now I know the alphabet! So we are starting!

2. 1 тур

Ведущий : I invite here the first three contestants. Первая тройка игроков садится за игровое поле и представляются. Ведущий: Look at the board and listen to the task. Буквы-значки, как бойцы на парад,
В строгом порядке построены в ряд.
Каждый в условленном месте стоит
И называется строй... .

Ответ: Алфавит (Alphabet ) Участники называют буквы. Ведущий открывает их на доске. Когда слово отгадано, определяется победитель первого тура. Ведущий : We have the first winner today. His (her) name is ……….! Let’s applaud to him (her)! How clever you are! Please will you bring the presents for the first players of our game! Thanks a lot. You may take your seats. Участники первого тура получают призы и занимают свои места среди зрителей.

3. 2 тур

Ведущий : With great pleasure I invite here the contestants for the second round of our game. Listen to the question. Есть листок, есть корешок.
А не куст и не цветок.
Нету лап, нету рук.
А приходит в дом как друг.
На колени к маме ляжет,
Обо всём тебе расскажет.

Ответ: Книга (book )

Участники называют буквы. Ведущий открывает их на доске. Когда слово отгадано, определяется победитель второго тура. Ведущий : Brilliant! Our second winner is …………! Congratulations! You’re the cleverest students in the world! These presents are for you. Take them and remember the most exciting show-game!

4. 3 тур

Ведущий : We are to continue the game! I invite here the third three contestants. Are you ready ? Listen! Моя подружка так живет:
С утра она чернила пьет,
Потом я ей даю тетрадь,
Она по ней идет гулять.

Ответ: Ручка (pen)

Ведущий : That’s correct! We are greeting the third finalist of our game. He (she) is …………….!

5. Финал

Ведущий : I invite the three winners to play the fourth and the last part of our game today! Your applauds to them! It is the most exciting moment because now we are going to find out who is the most intelligent student among the others. Look at the board and listen! Снаружи деревяшка , внутри замарашка ( Карандаш )

Ведущий So our absolute champion is …………………! You have …….. points. This is the present for you. Would you like to play the super game and get this prize?

6. Super game

Ведущий Стоит дом:
Кто в него войдет
Тот и ум
Приобретет. (ШКОЛА - school )

Ведущий: You may open 3 letters . (Финалист открывает 3 буквы, думает 1 минуту). That’s it! You’ve guessed! You’re the absolute champion today! It was you! Do you know?

Unfortunately our show-game “The Field of Wonders” is finishing. Thank you for participating in it. I wish you good luck!

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I

G K L M N O P Q R

S T U V W X Y Z

Бастомарская средняя школа

Шоу-игра «Поле чудес» - « The Field of Wonders »

по теме «Школа»

Учитель английского языка: Успанова А.С.

FIELD OF WONDERS

Ведущий:

(идет представление игроков)

(a shop)

(a theatre)

Ведущий:

(a library)

Ведущий:

Дополнительные задания:

(a club)

Предварительный просмотр:

FIELD OF WONDERS

Ведущий: Good afternoon, everybody! I’m very glad to see you here, at our game “Field of wonders”.

Let’s begin our game. Now I want to present you our players:

(идет представление игроков)

Please, Yulya, turn the circle. (крутит круг)

Oh! You have got ___ points. They will be yours if you guess a letter. And now listen to the task:

1. It’s a beautiful building, where you can see many pictures. (a gallery)

2. It’s a building, where you can buy milk, butter and many other things.

(a shop)

3. It’s a kind of transport, by which people can go in a town. (a tram)

4. It’s a beautiful building, where people can see many wonderful plays.

(a theatre)

Ведущий: And now we are going to play two games with spectators, with you, dear friends.

  1. What is the capital of England? (London)
  2. It is a building, where people can take and read many interesting books.

(a library)

Ведущий обращается к победителю: Do you want to play a super game?

At first, tell me, please: Do you have any house in New-York?

Player: No, I have no house in New-York.

Ведущий: Imagine, please, that you are going to visit New-York. But you have no house there. Where are you going to live there? (a hotel)

Дополнительные задания:

1.It’s a building, where you can write telegrams. (a post-office)

2. It’s a building, where you can see many doctors. (a hospital)

3.It’s a subject, which you study at school. (English)

4. It’s a building, where you can see many interesting films and concerts.

(a club)

Реакция и реплики ведущего на ту или иную ситуацию во время игры:

1.Yes, we have this letter in our word.

2.No, there is no such a letter in this word.

3.Yes, you are right. You have guessed this word and you’ll take part in the fourth game.

4.It’s a pity, but you are a bankrupt. Now you have no points.

5. It’s a plus. It means that you may open any letter in this word. Which of the letter do you want me to open?

6. It’s a zero. It’s a pity, but you have no right to tell a letter.

7. You have guessed 3 letters. You may take a prize.

8. Our congratulations to you, you are a winner.


mob_info